Forum

Blomsterløg stoppet i vækst

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sara D., 21. april 2016 kl. 19.51

Jeg har i mine krukker sat flere blomsterløg. Først kom krokus rigtig fint, og det lader til, at tulipanerne og vibeæggene også kommer fint,men nogle af påskeliljerne og nogle af tulipanerne lader til at være stoppet midt i væksten? Altså de er spiret, men er så nærmest gået i stå.
Er der håb om, at de kan komme i gang igen? Og hvad skyldes den manglende vækst?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 21. april 2016 kl. 20.57

Mit umiddelbare indfald er, at noget har svedet deres rødder, hvad er det for noget jord du har lagt dem i?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sara D., 21. april 2016 kl. 21.11

Jeg mener bare, det var almindelig havejord med lidt kompost i? De står sammen med en sommerfuglebusk. Jeg har overvejet om det kan være pga for lidt vand? For de har nogle gange set lidt tørre ud, men tænkte måske det var lige tidligt nok at skulle vande allerede nu?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. april 2016 kl. 21.15

Det ligner gammel udpint jord som er fyldt med frisk heste eller komøj. Er drænhullerne i beholderen tilstoppet så løgene drukner.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 22. april 2016 kl. 0.31

en mulighed er der også for at det er larver der gnasker rødderne. Sidste år havde jeg meget "fornøjelse" med stankelbenlarver, som absolut også godt kunne findes i krukkerne.

Nyt svar til emnet »Blomsterløg stoppet i vækst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Blomsterløg stoppet i vækst

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider