Skrevet af: Jonna B., 14. maj 2016 kl. 16.48
Jeg putter mine møjsommeligt opgravede vorterod i kompostbeholderen i håb om, at kompostormene også spiser selve
ammerødderne. Men jeg tror desværre kun, at jeg opnår at få spredt vorterod til hele haven. :-(
Er der nogen, der ved noget om dette - eller har erfaringer på området?
Skrevet af: Gartner Duun, 14. maj 2016 kl. 17.11
Jeg tror ikke at ormene spiser dem .Der skal varme til. Varme under komposteringen eller at de skal have et kort opkog inden de smides i komposten så er de mere medgørlig for ormene og du undgår at få dem ud i hele haven .
Jeg syntes nu ikke at vorterod er den værste plante at få ind i haven .
Skrevet af: Jonna B., 14. maj 2016 kl. 17.26
Enig. Både frodig grøn og smukke gule blomster. Men når der er mange nok, tror jeg, at de forhindrer andre vækster i at komme frem.
Men afgjort smuk som bunddække.
Skrevet af: Lene Skelmose, 16. maj 2016 kl. 16.06
Du har nok ret i at vorterod forhindrer nogle vækster i at komme frem. Ukrudtet f.eks. Synes nu ikke stauder har problemer med dem og nogle selvsåere klarer dem også. Hjortetrøst og baldrian f.eks. Jeg har mest robuste planter, så jeg kan ikke sige hvordan spinklere planter vil kunne klare presset.
Har faktisk gået og tænkt lidt på om man kunne bruge dem som forkultur i køkkenhaven i stedet for at bruge oceaner af tid på at forsøge at fjerne dem. Der skal så godt nok ryddes en sårille, men et grønt forårsdække kunne måske også være en fordel. Kunne de give næring til jorden?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.