Skrevet af: M. Moestrup, 18. maj 2016 kl. 10.44
Jeg anskaffede mig sommerfuglebusken "White Profusion" for 3 år siden og den udviser en sær adfærd. I modsætning til alle de andre jeg har, fryser den nemlig helt ned til jordoverfladen og starter så forfra. Er det en særlig sart sort, det går mig på da det betyder at den aldrig bliver ret høj. Og det er så meget desto mærkeligere da de sidste vintre jo har været ret milde.
Det skal siges at den står grøn indtil marts/april og så visner den pludseligt ned.
Skrevet af: Gartner Duun, 18. maj 2016 kl. 22.30
Det lyder meget mystisk.Den eneste forklaring jeg kan komme på må være, at det er dens placering. Jeg har selv en selvsået hvid og den trives fint . Så det er ikke sorten den er gal med .
Skrevet af: Sabine Karstensen, 19. maj 2016 kl. 20.07
Jeg harselv erfaret at placering betyder en del mht til overvintring - ganske vist ikke på mht til den nævnte busk men med Rosmarin.
Har haft en Rosmarin i 6 år. Overvintrede fint hvertår trods experternes udsagn og uden overdækning. Altså lige indtil denne ellers milde vinter hvor den døde. Jeg havde nemlig flyttet den til en lidt mere udsat placering, øv øv. Så de få graders ekstra kulde den fik der var åbenbart det der gjorde udslaget.
Skrevet af: Tom Andersen, 19. maj 2016 kl. 22.14
Kulde måske ja, men især i kombination med "våde fødder".
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.