Skrevet af: K. Langgaard, 21. maj 2016 kl. 18.28
I forbindelse med klipning af min bournonville rose, stak jeg noget afklip i Potter. Det meste er visnet, men der ser ud til at være liv i to.
Jeg har gjort det før, hvor jeg overvintrede den lille rose i en potte i uopvarmet havestue. Den i elever vist vi turen, Derefter døde den.
Nu hvor jeg tror der er liv i noget nyt vil jeg gerne høre erfaringer: er det bedre at plante den i haven i sommer eller efterår? Hvad gør i andre? Venlig hilsen K.l.
Skrevet af: K. Langgaard, 21. maj 2016 kl. 18.29
Undskyld vrøvlet. Der skal stå: den overlevede vinteren men .....
Skrevet af: Henry G., 22. maj 2016 kl. 11.56
Hej K.L. det bedste du kan gøre med din rosenstikling er, at plante den om i en lidt dybere potte, beholde den i din havestue til næste forår så du kan passe og pleje den bedre med vand og gødning. I løbet af sommeren vil det være en god idé at klippe rosen ned nogle gange så den breder sig fra bunden, når den så skal plantes næste år (2017) skal du plante den så dybt at forgreningen kommer ca 8-10 cm under jordoverfladen, derved bliver rodsystemet forbedret (mange nye rødder fra flere grene) og du vil få en god ny rose. Hilsen Henry G.
Skrevet af: K. Langgaard, 22. maj 2016 kl. 21.57
Tak for det gode svar Henry, sådan vil jeg gøre. Venlig hilsen Karin
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.