Skrevet af: Brian Lund, 23. maj 2016 kl. 13.33
Jeg har lige flyttet to roser, hvad nu?
Jeg er klar over at sidst i maj måned ikke er optimalt, men jeg havde to roser der stod, synes jeg et skidt sted. Et, fordi de stod usymmetrisk i forhold til huset og to, fordi jeg gerne vil have plantet noget andet lige dér hvor de stod...
Jeg prøvede at grave så dybt og bredt som muligt for at få så meget af rødderne med som muligt, jeg kom vist til at grave en smule af dem over, men ikke så galt. Jeg fik dem puttet over i det nye hul cirka i samme dybde som de stod i før, fyldt jord på og stampet den lidt til. Selvfølgelig fik de en ordentlig sjat vand efterfølgende og i nat har det regnet en del.
Men hvad nu? Skal jeg beskære dem nu, det har jeg læst nogen der foreslår ved flytning i foråret? Hvad er chancerne for de overlever? Jeg er sådan set ligeglad om der kommer blomster på i år, jeg vil bare gerne have at de overlever! :)
(Ellers må jeg finde en ny rose eller to til næste år)
Skrevet af: Tom Andersen, 23. maj 2016 kl. 16.19
En hård beskæring nu må være på sin plads, hvis overlevelse skal i højsædet.
Skrevet af: Anonym bruger, 23. maj 2016 kl. 16.38
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Brian Lund, 24. maj 2016 kl. 11.19
Nogle af bladene (og blomsterskud) var begyndt at hænge lidt allerede i går aftes, så roserne fik en tur med saksen! Mens andre skud og blade stadigvæk virkede fine og faste her til morgen.
Jeg må holde lidt øje med dem de næste par uger og sørge for at vande godt i tørre perioder... Jeg er forsigtig optimist, mon ikke de nok skal overleve :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.