Forum

Mynten har væmmelig bismag?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sidsel Wagner Davidsen, 24. maj 2016 kl. 23.24

Vi har købt et hus med en meget spændende have. Der er et ret vildt bed med mange forskellige blomster.
Der er også en del mynte i bedet. Jeg ved, mynten breder sig hurtigt. Men jeg elsker mynte og ville først bare lade mynten gro frit.
Men så smagte jeg på den. Den smager virkelig grimt. Den har en underlig bismag, jeg ikke har oplevet hos nogen myntearter før.
Kan den mon krydsbestøve med andre planter?
Der står også en malurt busk i bedet.
Kan mynten mon tage smag af malurten?
Bismagen er bitter/bedsk ligesom malurt. Men kan det virkelig være den, der er årsag til den grimme smag hos mynten?
Nu har jeg ingen lyst/grund til at lade den mynte brede sig, så nu går jeg og rykker den op og forsøger at fjerne alle afstikkere. Men det er godt nok et sisyfos arbejde :-)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 24. maj 2016 kl. 23.42

De fleste mynter kan krydse sig med hinanden og lave nye planter . Om de kan tage dufte fra andre planter har jeg aldrig hørt om.

Ved du noget om hvilket Mynter du har ?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. maj 2016 kl. 9.06

Er du sikker på at det er en mynte? Smager den også af mynte?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidsel Wagner Davidsen, 25. maj 2016 kl. 13.28

Ja, den smager af mynte -og et eller andet udefinerbart ...

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. maj 2016 kl. 15.07

Jo, en mynte er det godt nok. Måske en krydsning der er faldet mindre heldigt ud?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 25. maj 2016 kl. 16.58

Alle de kendte mynter er kloner. Ved frøformering af mynte er de fleste afkom ikke særlig velsmagende.

Inden du rydder det hele: Hvis du ikke allerede nu har noget at så eller plante, så ved du hvad du har nu og ikke hvad du får :-)

Nyt svar til emnet »Mynten har væmmelig bismag?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Mynten har væmmelig bismag?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider