Forum

Frøformering af silkepæon og bonderose

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Høst, 7. juli 2016 kl. 20.56

Hej
Jeg kan læse at jeg kan springe en sæson over hvis jeg lægger frøene fra silkepæon og bonderose på køl i et par uger og derefter har den ved 20 grader i 2 måneder. Også ellers sætter den ud til vinter.

Men er 2 uger på køl virkelig kuldepåvirkning nok - til at frøene tror det har været vinter.

Jan h

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 7. juli 2016 kl. 22.54

Hej Jan

Du har ikke prøvet at bruge søgefunktionen ? for jeg mener at der ligger en eller flere tråde, hvor der gemmengåes en dyrknings vejledning .Der er mindst to som har haft tilbudt frø af disse planter , derfor disse tråde . Ellers ligger der nok svar i en artikel omhandlende bonderoser / silkepæoner .
held og lykke.

Hilsen Søren.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 8. juli 2016 kl. 7.37

Hej Jan
Der er mange forskellige måder at gøre det på, men stratificering har kun betydning hvis du sår tørrede frø. Hvis du derimod kan så dem friske - vil de spire efterfølgende sæson, altså forudsat du sår dem udendørs i jorden.

Nyt svar til emnet »Frøformering af silkepæon og bonderose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Frøformering af silkepæon og bonderose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider