Forum

Nedklipning af storkenæb

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Mathiasen, 20. juli 2016 kl. 20.35

Jeg har en del forskellige storkenæb i haven. De fleste er nu ved at være afblomstret, men de står jo stadig og pynter. Dog mener jeg at have hørt, at man bare kan klippe dem ned efter blomstringen, så kommer de med en ny blomstring. Mit spørgsmål er så, om det gælder alle storkenæb? Det er ikke dem alle jeg har navnene på, derfor dette generelle spørgsmål, inden jeg begynder en rundbarbering af dem. Desuden vil jeg være ked af at fjerne løvet, hvis de faktisk ikke kommer igen i år.
Tak for hjælpen.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 20. juli 2016 kl. 22.06

Geranium (Storkenæb) kan sagtens nedklippes, og så vil de blomstre igen.

Jeg gør det dog ikke selv, men det er mere fordi, jeg er for magelig, og jeg er bange for at skubbe til pæretræerne, så de taber frugterne.

Mvh
Tine

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 21. juli 2016 kl. 13.10

Hej Elsebeth
Jeg klipper normalt de fleste af mine storkenæb ned når de er trekvart færdig med at blomstre og så får jeg blomster en gang mere på de fleste af dem. Dog ikke maccorizum sorterne. Jeg klipper mest for at slippe for at frøene spirer, for så skal jeg til at hakke dem væk, mange af sorterne er jo uhyggeligt gode til at spire fra frø. Nogle klipper jeg kun de blomstrende skud, andre klippes i bund med hæksaksen og så skyder de bare igen.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Mathiasen, 21. juli 2016 kl. 13.14

Hej begge 2
1000-tak for svar. Jeg vil gribe saksen og gå i gang ;-)
Elsebeth

Nyt svar til emnet »Nedklipning af storkenæb«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Nedklipning af storkenæb

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider