Skrevet af: Christian H., 1. august 2016 kl. 8.22
Hej alle,
Jeg har lige købt nyt hus, og omkring det står der en ca. halvanden meter høj ligusterhæk. Den tjener jo sit formål, men det bliver også ret hurtigt en smule kedeligt.
Derfor er mit spørgsmål - er der nogen anden planter som jeg med fordel kan plante INDE i hækken, for simpelthen at bryde monotoniteten en smule? Noget der så vil vokse og blande sig med hækken. En klatreplante fx?
Jeg ved ikke meget om havepasning endnu, men jeg er villig til at prøve nye ideer af. Jeg har dog ikke lyst til at rive hele hækken op, da der jo også er naboer på den anden side.
Skrevet af: Mogens; E., 1. august 2016 kl. 8.55
Få lige en snak med naboen først. Det er ikke sikkeret at han vil forandre hækken. Ellers kan et par klematis være en mulighed.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. august 2016 kl. 10.22
Jeg vil foreslå at du planter forskellige buske foran hækken. Den bestående hæk er sikkert en fælleshæk, som klippes hvert år. Så nytter det ikke at plante noget inde i hækken. Jeg ville tage en alvorlig snak med min nabo, hvis han plantede "snyltere" i fælleshækken. På din egen grund kan du nemmere camouflere hækken, såfremt der er plads til det. En hæk er jo ikke et møbel, som man kan omrangere . Der er faktisk love og regler vedr. Hække mellem to matrikler.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.