Forum

Overvintring af Fuchia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 18. oktober 2016 kl. 13.02

Hej.
Jeg har en meget flot Fucia, sommer blomst, som jeg kunne tænke mig at overvintre, hvis det er muligt.
Kan det lade sig gøre, eller må jeg bare kassere den, når frosten kommer?
2. Kan man overvintre tvillingeblomster. Det er også sommerblomster, men de er bare så flotte og fyldt med blomster på nuværende tidspunkt.
VH Inge

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 18. oktober 2016 kl. 16.23

Fucia har jeg tit været heldig med at overvintre, selvom den har måttet overvintre i et ikke helt frostfrit skur.
jeg har haft krukken stående i en høj flamingokasse, klippet de længste grene af og når den har smidt bladene har den fået en tyk avishat om sig, den har stået i krukken den har boet i hele sommeren, og kun fået ganske lidt vand vinteren over.
Nogen gange har det været for stærk frost, andre gange tror jeg den er død af vandmangel, men rigtig tit er det gået godt.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 18. oktober 2016 kl. 18.46

Hej Inge.

Der er en rigtig god artikel her på Havenyt om overvintring af Fuchsia:

www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/traeer_og_buske/651.html

Tvillingblomst, har jeg læst, kan overvintres (frostfrit), så det har jeg tænkt at prøve med mine. Det er første gang, jeg har Tvillingeblomst i haven, men jeg er da blevet fuldstændig forelsket i denne skønne plante, som blomstrer og blomstrer sommeren igennem (og stadig gør det)
Held og lykke med dine planter :-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 18. oktober 2016 kl. 19.16

Hej Anne-Grethe1 Tak for din henvisning vedr. overvintring af Fuchia. Det glæder mig, at det kan lade sig gøre. Den står så flot nu, så det ville ærgre mig, hvis den gik til.

Jeg har et delvis frostfri kælderrum, så der vil jeg også prøve med Tvillinge Blomsterne.
Men som Anne skriver, skader det næppe, at sætte krukken i en høj flamingo kasse.
VH Inge

Nyt svar til emnet »Overvintring af Fuchia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Overvintring af Fuchia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider