Forum

Dagliljer i krukker

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 25. februar 2005 kl. 11.41

Jeg overvejer at plante krukker til med dagliljer (''Gentle Shepherd''). Hvornår begynder de at blomstre, og hvor mange (1?) skal man plante i en 50 cm-krukke?

Tak på forhånd!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit Reimer, 28. februar 2005 kl. 16.28

Dagliljer kan fint gro i krukker, de blomstrer i juli i 3 uger så med mindre du ikke holder ferie lige der og er vild med deres løv ville jeg nok finde noget andet med noget længere blomstringstid. der skal nok 3 stk. til en krukke.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette P, 23. april 2005 kl. 17.48

Jeg plantede sidste forår 3 stk. dagliljer (2 stk. "Catherine Woodbury" og 1 stk. "Strawberry candy") i en krukke på ca. 30 cm i dia. De blomstrede i august – fantastisk smukke blomster, som farvemæssigt spillede fint sammen med de røde mursten. Nogle sorter blomstrer vist tidligere end andre. Hver blomst holder jo desværre kun en dag, og der var da også dage, hvor der ingen blomster var, men jeg synes at løvet så rigeligt opvejer dette. De græslignende blade giver et lidt "vildt" look, som jeg synes er dejligt. De havde sol ca. halvdelen af dagen. De overvintrede i krukken og skyder fint nu, tilsyneladende med lidt flere skud end sidste år, så måske bliver de endnu flottere i år...

Nyt svar til emnet »Dagliljer i krukker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Dagliljer i krukker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider