Skrevet af: Sanne Iversen, 25. januar 2017 kl. 14.29
Hej
Mine forældre har fundet denne plante i deres have. Jeg synes det ligner italiensk arum. Men hvad mener I?
Hilsen Sanne
Der syntes det er sjovt at finde nye planter i en gammel have.
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 25. januar 2017 kl. 18.59
Det tror jeg helt sikkert, du har ret i. Kaldes også Italiensk Ingefær, selv om den ikke har noget med ingefær at gøre :) Planten er, som så mange andre haveplanter, giftig.
Skrevet af: Svend Høst, 26. januar 2017 kl. 10.47
Jeg har den også , men har altid kaldt den dansk ingefær , det er en pudsig plante som lokker insekter ind i blomsten og lukker dem inde intil de har bestøvet den , så bliver de lukket ud igen , noget for noget..............
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 26. januar 2017 kl. 12.42
Svend, Dansk Ingefær har ikke de hvide aftegninger på bladene, og er ikke vintergrøn, som den italienske :)
Skrevet af: H. Christensen, 26. januar 2017 kl. 13.36
Og hos mig kommer den flere steder. Jeg går ud fra det er med frø. Især i skovbedet.
Mvh
Skrevet af: Svend Høst, 26. januar 2017 kl. 13.50
Anne-Grethe ... jammen så har jeg begge to både den italienske og den danske , den der står nu med grønne blade er faktisk ny for mig, jeg har undret mig over hvad det var ,indtil jeg læste denne tråd , den danske kommer først til foråret , uanset at den er sjov og anderledes så er det et ukrudt som spreder sig .
Skrevet af: Lars Holt, 26. januar 2017 kl. 16.25
Ja, de orange bær er en lækkerbisken for fugle, herunder høns.
Skrevet af: Sanne Iversen, 26. januar 2017 kl. 17.37
Mine forældre fortalte at de ikke har set den bære frugt før. Men den har også stået mast inde mellem en masse gyldenris. Der ikke har overlevet en "mindre" oprydning i dette bed.
hilsen Sanne
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 26. januar 2017 kl. 19.41
Min Ital. Arum har i flere år stået ved stammen på et æbletræ med græsplæne uden om. Jeg har aldrig oplevet at den frøsår sig. Måske fuglene æder frøene ? Jeg vil da prøve om jeg kan få fat i nogle frø, og så dem inden fuglene tager dem. Jeg synes det er en smuk plante.
Skrevet af: Lars Holt, 26. januar 2017 kl. 19.56
Hos os selvsår den sig. Men jeg har ikke spekuleret over, om den er dansk eller italiensk.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.