Skrevet af: Birte Brejl, 10. marts 2017 kl. 11.48
Jeg har en lyngplante, den blomstre næsten hele vinterhalvåret, uanset hvor dårligt vejer er. Er der nogen der ved hvad det er for en. Jeg kunne tænke mig nogle flere af samme sort, men jeg har ikke kunnet finde nogle, der blomstrede lige så længe. Kan jeg evt. lave stiklinger? Og på hvilket tidspunkt skulle det så være?
Skrevet af: Annette Lundgaard, 10. marts 2017 kl. 13.29
Jeg mener, det er klokkelyng. På latin Erika.
Skrevet af: Henry G., 10. marts 2017 kl. 20.07
Hej Birte din plante ligner Erica carnea ´Vinter Beauty` blomstrer normalt fra februar til april. Stiklinger kan måske laves ved nedkrogning af "grenene" men det er vanskeligt. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Birte Brejl, 11. marts 2017 kl. 11.26
Hej Henry, tak for dit svar. Jeg har googlet Winter Beauty, og det ser ud som om det er den jeg har. Min begynder så at blomstre tidligere, men det er ikke til at vide, om det skyldes at min plante har den egenskab, eller det er forholdene, den gror under, der får blomsterne til at komme frem tidligt. Det er selvfølgelig nemmere at købe nogle flere, end at lave dem selv. Jeg kan jo gøre begge dele. Tak igen Birte
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.