Skrevet af: Marianne L., 18. april 2017 kl. 21.56
Jeg har forspiret ærteblomster, og de ee blevet meget høje og tynde. Jeg har fjernet den øverste del to gange, men de bliver hurtigt høje igen, og de virker ikke mere robuste end før. Skal jeg blive ved med at fjerne det øverste helt til de skal plantes ud?
Skrevet af: Bente Madsen, 19. april 2017 kl. 8.12
Nu ved jeg jo ikke hvor meget du nipper af, men planterne plejer at dele sig/lave to grene når du nipper toppen af. Man kan nemt lave nye planter at det afnippede. Ærteskuddene spirer villigt, bare stop dem ned i fugtigt jord.
Skrevet af: Lone Brems, 19. april 2017 kl. 9.27
Hej M. Laflor
Prøv at læse Karna Maj's artikel "Lenes såtips til forkultivering" - Artiklen gengiver en oversigt over professionel gartner's viden om vækstregulering med enkle midler.
Du finder artiklen i Havenyt's arkiv ved at skrive titlen i søgefeltet øverst på denne side.
Venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Marianne L., 19. april 2017 kl. 20.29
Jeg har to gange nippet hele det øverste skud af, altså klippet planten af over det nest øverste set blade, men de laver ikke to grene af den grund. De bliver bare højere og højere, men er lige så tynde som før. Og ja, jeg har plantet de skud jeg nipper af og de vokser også.
Hvis jeg forstår artiklen ret, er min fejl, at de har haft det for varmt i forhold til mængden af lys. Kan man mon redde dem nu eller er det for sent? Jeg vil så nødigt skuffe min 4-årige, som glæder sig så meget til at plante hans blomster ud!
Vi skal være væk den første uge i maj, og jeg tænker nu på, om de bør plantes ud inden?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.