Forum

Klyner?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen, 16. marts 2005 kl. 13.11

Ville gerne have brugt jernbanesveller til et højbed i haven, men kan ikke finde dem – tænkte så på Klyner, som jo også er nemme at arbejde med.

Men kan de KUN bruges i surbundsbed? Hvis jeg nu fylder alm jord i et højbed lavet af Klyner – hvad så?

Ser frem til svar fra en som ved lidt mere om dette!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 17. marts 2005 kl. 7.34

Der vil ikke være nogen problemer med at bruge den sammen sætning. Fordelen er at du har mulighed for evt at have surbeds planter i eller op ad klynnen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Juel Milo, 10. april 2007 kl. 22.11

Jeg påtænker at lave en afkantning af bede med klyner (både et rhododendronbed/surbundsbed samt afgrænsning ved alm. jordbed/bevoksning) – er interesseret i at vide, om klynerne med tiden skifter/taber farve samt evt. "smuldrer"?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 12. april 2007 kl. 20.11

Hej Jesper

Mit klynebed blev rigtigt godt og har nu levet i 2 år – de har hverken skiftet farve eller form. Siden de står ''udenfor'' bliver de jo holdt fugtige af vejret. jeg har dog haft en musefamilie der synes det var et fint sted at bore sig ind og overvintre – så det krævede en lille reperation efterfølgende – men den ses slet ikke.

Nyt svar til emnet »Klyner?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Klyner?

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider