Forum

Flytning af busk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Margit Arleth, 2. juli 2017 kl. 14.50

Hej

Jeg har 2 buske : Hyld "Black Beauty

Jeg ville gerne flytte dem nu her i sommer, de er plantet sidste år, og er nu ca. 180cm høje og ca. 40 i diamater.
Kan jeg risikere at flytte dem nu er svaret ja, hvordan skal jeg så sørge for de ikke tager skade
Kan jeg beskære dem så de ikke bliver alt for høje?
Samtidig har jeg hørt at buksbom ikke må klippes efter senere end 1 august?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Arleth, 2. juli 2017 kl. 14.51

Skrevet af: Margit Arleth, i dag kl. 14.50

Hej

Jeg har 2 buske : Hyld "Black Beauty

Jeg ville gerne flytte dem nu her i sommer, de er plantet sidste år, og er nu ca. 180cm høje og ca. 40 i diamater.
Kan jeg risikere at flytte dem nu er svaret ja, hvordan skal jeg så sørge for de ikke tager skade
Kan jeg beskære dem så de ikke bliver alt for høje?
Samtidig har jeg hørt at buksbom ikke må klippes efter senere end 1 august?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 2. juli 2017 kl. 15.52

Sommeren er nu ikke det bedste tidspunkt til at flytte træer, men fortsætter det som nu med regn og køligt vejr i 14 dage efter flytningen må det være muligt, selv om jeg selv ville vente til efter løvfald.
Hvis du ikke får hele roden med, skal du beskære toppen, så der er balance i vandoptagelse fra roden og vandafgivelse fra bladene.
Hyld kan godt beskæres.
Buksbom klipper vi, når den trænger og vi har tid. Jeg kan ikke tro, at vi når det inden 1. august, og jeg har ikke hørt, at det skulle være afgørende.

Nyt svar til emnet »Flytning af busk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Flytning af busk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider