Forum

Hydrangea Arborescens Grandiflora

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 25. august 2017 kl. 11.13

Er der nogen der har erfaring med at klippe Hydrangea Arborescens Grandiflora ned om foråret? Grandiflora skulle give lidt mindre blomsterhoveder end Annabelle som kan virke noget bombastisk.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 25. august 2017 kl. 21.46

Er det ikke Hydrangea paniculata Grandiflora, du mener?Den kaldes også syrenhortensia pga.de spidse blomstertoppe.
Jeg klippede min Hydrangea arborescens Annabelle ned i foråret. Det skulle jeg ikke have gjort. Nu ligger den fladt hen ad jorden. Jeg fjernede jo de tørre gamle grene, som plejer at holde hovederne oppe.

Hilsen
Anne Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 28. august 2017 kl. 9.48

Næe, det er faktisk Arborescens Grandiflora, jeg mener. Den er ikke så almindelig, men nogle gamle havebøger nævner den, og visse planteskoler fører den også. Jeg er også betænkelig ved at skulle klippe Annebelle ned, netop fordi de nye grene er så bløde.

Mvh. Bente.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. august 2017 kl. 20.41

Undskyld min påstand før. Når du nævner gamle bøger, begynder min hukommelse at vogne op. For 25 år siden fik jeg et stykke af netop den hortensie af min nabo. Det var en arborescens og med mindre hoveder end de nymodens, som ikke han holde sig oprejst. Jeg klippede ikke i den og den blev ca 1m høj imellem andre buske.
Hilsen
Anne Marie

Nyt svar til emnet »Hydrangea Arborescens Grandiflora«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hydrangea Arborescens Grandiflora

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider