Forum

Lav Ridderspore (blå) – købes hvor?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars, 29. marts 2005 kl. 20.13

Er blevet inspireret til at købe en LAV Ridderspore til rosenbedet efter at ha' læst Aschenhougs Store Havebog. Der bliver den fremhævet som MEGET FLOT & GOD når den står blandt roser, hvilket den så ville komme til her. Det tiltaler mig også, at den skulle være flerårig/selvsående. Imidlertid har jeg ikke rigtig kunnet finde den nogle steder – kun de høje sorter (80 -150 cm). Den findes altså også i lave sorter (30–40 cm). Har ind til nu kigget efter den i Silvan, Jem & Fix, Bilka & Netto (i Netto havde de faktisk den lave udgave – men i en "godt & blandet"-udgave).

Jeg er interesseret i den som frø – men måske endnu mere som færdig plante, så den er let at gå til :-)
Er der mon nogen, som "ved noget"?

:-)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 4. april 2005 kl. 21.23

Dværgriddersporer – højde ca. 30–50 cm – kan fås på postordre hos de kære folk på Lundhede (http://lundhede.datascan.net/, søg på dværgridderspore"). De har tilsyneladende tre, den velkendte koboltblå, en lyseblå og en hvid. Der er lidt rod med navnene, for de to hedder andre steder ''Tom Pouce'', ikke ''Tom Peuce''.

(Det føles lidt mærkeligt at købe stauder på postordre, men jeg har selv købt stauder dér flere gange, og har været tilfreds hver gang.)

Ellers kan du bede din planteskole om at skaffe?

Havehilsner
Eva

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Sjørring, 20. april 2005 kl. 20.42

Jeg har idag købt en lav blå ridderspore
i "Jem og fix". De kalder den kinaridderspore (delphinium grandiflorum "gartenswerg"), og den skulle blive 30 cm. høj og blomstre i 5–6 mdr.

Mv Dorthe

Nyt svar til emnet »Lav Ridderspore (blå) – købes hvor?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Lav Ridderspore (blå) – købes hvor?

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider