Forum

Er bakkestjerne en opret plante

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anette Grøn, 16. oktober 2017 kl. 14.35

Jeg mangler stauder i mine bede til midt sommer. Overvejer Bakkestjerne, men vil kun have stauder der ikke kræver opbinding. Nogen erfaringer, og gerne andre forslag til midt sommer blomster, gerne med lang blomstringsperiode.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 16. oktober 2017 kl. 20.04

Jeg har ingen personlig erfaring med Bakkestjerne, men prøv at læse om den på HaveABC.
Jeg prøver også på, at finde stauder til min have, som ikke kræver opbinding og har en lang blomstringstid. De følgende stauder har jeg i haven, og de har de nævnte kvaliteter.
Duehoved, Hestemynte, Kattehale, Mandstro, Montbretia(findes i både høje og lave sorter),Pragtskær, Høstfloks(ikke alle sorter blomstrer lige længe. Jeg har en gammel sort, som blomstrer meget længe, og nogle nye sorter som begynder blomstringen senere, og også ender blomstringen før den gamle sort), og så er der den gule Rudbeckia, som er på billedet her(jeg kender ikke sortsnavnet, men den bliver mellem 160-200 cm høj)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Grøn, 16. oktober 2017 kl. 20.17

Tak for input. Hvor er den flot din høje solhat. Kan den virkelig holde sig oprejst. Den har jo også støtte af træet. Jeg er faktisk ret vild med solhat, men mit gule/orange bed er i halvskygge, særligt hvis det er så stor en plante der skal stå bagest. Det er sjovt at se med de sentblomstrende stauder i halvskygge, hvordan de strækker sig frem efter mere sol. Mange af de andre planter du nævner har jeg sorter af, så jeg har da en del midtsommerblomster. Jeg har bare en meget stor have og kan bruge flere😊.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 16. oktober 2017 kl. 20.57

Jeg har dem flere steder i haven, og de holder sig oprejste i selv den værste storm :-) Den, der står direkte under æbletræet står i træets skygge hele dagen, og klarer sig alligevel fint, ca 160 cm høj, i modsætning til de fritstående i sol, som bliver højere. ( en af de fritstående står til højre i billedet, i delvis skygge af æbletræets krone.

Nyt svar til emnet »Er bakkestjerne en opret plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Er bakkestjerne en opret plante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider