Forum

Roser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karl-Viggo Pedersen, 4. april 2005 kl. 14.11

Skade/eller nyttedyr. Jeg har på et par af mine roser opdaget nogle små sorte klatter (æg) på størrelse med lopper. Når man trykker på dem så splatter de ligesom kaviar eller lignende. Da jeg har læst at lus føder levende unger er jeg i tvivl om hvad dette kan være. Hvor opholder lus sig om vinteren?

med venlig hilsen
Karl-Viggo.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 4. april 2005 kl. 18.29

Jeg har allerede set de første sommerfugle og de sætter æg. Da der ikke er så mange blade på dette tidspunkt, er det nærliggende at lægge dem på de blade der er. (nøj,har du allerede blade på dine roser)

Hilsen Helle-Sofie

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 4. april 2005 kl. 18.48

Nu har jeg lige set, at der er andre som har haft problemer med lus i denne vinter. Nogle små sorte nogen som gover en rød sort væske når de bliver klemt. (GODT JEG IKKE ER EN LUS)
Men ellers blev jeg ikke klogere.

Hilsen Helle-Sofie

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karl-Viggo Pedersen, 5. april 2005 kl. 15.50

Tak for svaret men jeg tror nu ikke det er det du skriver. Disse små klatter er sat sidste efterår, det kan jeg sige med sikkerhed for jeg har lige taget disse roser ud(har stået i krukker i skur) så de har ikke blade ej heller mødt sommerfugle endnu.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 14. maj 2005 kl. 15.45

Hej Karl-Viggo
Fandt du ud af hvad det var for nogle bæster dine roser havde fået?

hilsen Helle-Sofie

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karl-Viggo Pedersen, 15. maj 2005 kl. 22.03

Nej det gjorde jeg ikke.Jeg puttede det hele i en plast pose og hængte det i skuret men har lige set til det og opdaget at det hele er gået til så det finder jeg aldrig ud af hvad det var men tak for din interesse
hilsen karl-viggo

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hasse Klittegaard, 3. maj 2006 kl. 15.25

Hej.

jeg har hørt i radion, Helge fortælle noget om skade-
dyr på roser,som man skulde gøre noget ved omkring Skt.hans dag, jeg kan bare ikke komme på
hvad det var, håber du kan hjælpe mig.

venlig hilsen hasse klittegaard

Nyt svar til emnet »Roser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Roser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider