Forum

Sydafrikansk skærmlilje

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Michael S., 8. november 2017 kl. 17.27

Hej alle,
Jeg er ny bruger her inde og jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har læst at Agapanthus ikke tåler frost, på nær en sort.
Er der nogen der har erfaring med dette?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 8. november 2017 kl. 22.03

Ja, jeg købte for 4-5 år siden nogle frø af dem der hedder "headbourne hybrids" fra T&M og de er bestemt hårdføre. De vokser også godt til hvert år og krukken er faktisk ved at være godt fyldt ud nu og de blomstrer flot hver sensommer. Jeg har dem stående i en krukke på terassen, hvor de får sol det meste af dagen. De har godt af at blive godt gennembagt af solen og tåler udtørring godt. Når den første frost kommer flytter jeg dem i en mistbænk, som står op af huset, så de er beskyttet fra det værste vind og vejr og ikke bliver for våde om vinteren. Jeg har set krukken har været helt gennemfrossen i 2 vintre, hvor der var vedvarende minusgrader og var nervøs for om de ville komme igen. Bladene visner helt ned om vinteren, men de skyder flot igen til foråret. Kan bestemt anbefales. Jeg er dog i tvivl om de kan overleve ude i jorden, da jeg ikke tror de har godt af at blive for våde om vinteren.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael S., 9. november 2017 kl. 15.45

Hej Joc,
Tak for dit svar, dem vil jeg jagte, 😉

Nyt svar til emnet »Sydafrikansk skærmlilje«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sydafrikansk skærmlilje

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider