Forum

Stedmoder – »Tiger Eye«

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Hansen, 4. april 2005 kl. 19.21

Hej.

Jeg kom for sent i Bauhaus til at få nogen af deres Viola Tiger Eye, den gul-tigerstribede stedmoder.

Der der mon nogen, der ved, hvor man kan opdrive dem – evt. som frø?

Tusind tak for evt. hjælp og søgetips,
Lars

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 4. april 2005 kl. 21.07

Ja, den er godt nok vild!

Jeg tror at Gartneriet Landstedet i Odense måske har den – jeg kan lure fra deres hjemmeside at de tidligere har haft den. Du kan ringe og spørge om de har solgt den til en forhandler i nærheden af dig. www.gartneriet-landstedet.dk/

Ifølge internettet skal du til udlandet for at købe frøene. De får i Sverige hos Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik (de har enormt mange interessante frø!), www.lillafiskaregatanstradgardsbutik.se/cgi-private/index.cgi?id=13&l=23&p=28241

Jeg kende godt det med at være besat af en plante – god jagt!

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Hansen, 4. april 2005 kl. 21.27

Tusind tak.

Har også prøvet at Google lidt, men Landstedet har den ikke i deres aktuelle fortegnelse. Må vist hellere ringe ud og spørge :-)
Ellers sender jeg en brevdue afsted til Sverige – med instruks om, at frøene ikke er at betragte som madpakke! :-)
VH,
Lars

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 4. april 2005 kl. 21.53

Hej Lars,

jeg kan blot se at Landstedet har et foto af den under "Produkter" – og et link til cornuta'er som ikke virker.

Hvis du lykkes med dem, og tager frø af dem, kan det blive sjovt at se hvordan frøplanterne ser ud...

Good luck,
Eva

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper C",), 5. april 2005 kl. 22.19

Hejsa

Jeg ved landstedet har dem, købte nogle af dem i Lørdags.

Venlig hilsen
Jesper c",)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Christoffersen, 12. maj 2005 kl. 8.56

Hej Lars Hansen.

Vi har lidt stående i en krog endnu, men du skal være hurtig. De står der stadigvæk, da småplanterne var leveret for sent. Så de var salgsklar for sent. Sådan er det med de danske småplanteleverandører.

Nyt svar til emnet »Stedmoder – »Tiger Eye««

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Stedmoder – »Tiger Eye«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider