Forum

Hvilken plante?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anette Grøn, 26. april 2018 kl. 20.58

Jeg har noget det spirer, som jeg ikke ved, hvad er. Det er på et sted der godt må gro noget op. Synes ikke det ligner ukrudt. Nogen der ved, hvad det er?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 26. april 2018 kl. 21.12

Det er ikke helt let at se på den afstand - men mit gæt er, at det enten er en form for tulipaner, ramsløg eller den giftige, men smukke liljekonval.

Hvis du plukker et blad og nulrer det mellem fingrene og det dufter af hvidløg, så er det ramsløg, der smager fantastisk i madlavningen/salaten. ;)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Grøn, 26. april 2018 kl. 21.17

Jeg synes bladene er for fine og lysegrønne til at være liljekonvaller. Der er godt nok sat nogle liljekonvaller tæt på, så måske de har formeret sig ved frø? Gør liljekonvaller det? Det ville være dejligt hvis det er ramsløg, men det vil undre mig, for aner ikke hvor de skulle være kommet fra.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Grøn, 26. april 2018 kl. 21.23

Har lige søgt på liljekonval spirer billeder på google, efter jeg fandt frem til at de kan frøformeres. Det er helt sikkert liljekonval. Tak for hjælpen

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 27. april 2018 kl. 12.16

Så de lugtede altså ikke af hvidløg? ;)

Men ellers var det så lidt. Vi er her jo alle for at lære og hjælpe. ;)

Nyt svar til emnet »Hvilken plante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilken plante?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider