Skrevet af: Nina S., 1. juni 2018 kl. 15.37
Fik for godt 14 dage siden en Polygala. Den blev plantet ud i en rummelig krukke og er plejet med vanding (aldrig været tør) og lidt gødning et par gange om ugen. Nu ser den imidlertid trist ud og nærmest som om, den er ved at gå ud. Har fået lidt gule blade og krøller lidt i de øvrige. Den står i sol fra middagstid til halv otte om aftenen. Hvad gør jeg galt? V.h. Nina
Skrevet af: Ayoe B. P., 1. juni 2018 kl. 16.46
Den skulle nok have haft mulighed for at afklimatisere over en lille uges tid, inden du plantede den ud. Mit gæt er, at den har fået solstik lige som dem af os, der bliver forbrændt af en time i solen. Med andre ord, din plante skulle have haft mulighed for at vænne sig til udendørslivet.
Når det så er sagt, så er mit gæt, at den nok skal komme sig, men du må kun gøde maximalt hver 3. gang du vander den og jorden må hverken tørre ud eller soppe i vand. ;)
Skrevet af: Nina S., 1. juni 2018 kl. 17.03
Mange tak for svar. Prøver at sætte den lidt i skygge
Skrevet af: Svend Høst, 1. juni 2018 kl. 18.02
Hvis det havde være brunlige mørke blade , så kunne det måske være solen , men gule blade er som regel tegn på overvanding.........
Skrevet af: Tom Andersen, 1. juni 2018 kl. 20.23
Med et foto kommer vi måske ud over gætteriet
Skrevet af: Nina S., 3. juni 2018 kl. 8.05
Hej, har forsøgt at sætte et par billeder ind, men det ser ikke ud til, at lykkes. Den krøller i bladene som en plante der er ved, at gå ud.
Skrevet af: Nina S., 3. juni 2018 kl. 8.07
Ok, det kom på hovedet.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.