Forum

Stinkende Storkenæb

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Joan, 19. april 2005 kl. 10.32

Hej!

Jeg købte sidste år to planter, som jeg fik fortalt hed stinkende storkenæb. Nu her i april ligner de mest af alt nogle døde tørre grene der stikker op af jorden.

De har ikke nogle skud. Kan de ikke tåle at stå i haven om vinteren?

Jeg har søgt på storkenæb på google, men der kommer intet om pasningen af dem. (og til min fortvivlelse har mine stinkende storkenæb kun bladene tilfælles med billederne på nettet, blomsterne ser anderledes ud)
Med håb om hjælp – Joan

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene B Tranberg, 25. april 2005 kl. 11.27

Hej Joan:-)

Hvis du vil sammenligne billeder med din plante, så du kan finde den rigtige slags, kan du gå på htts:///www.staudefeen.dk. De har over 100 slags, så der burde være en chance for at finde den rigtige...

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Lene Kristiansen, 4. august 2005 kl. 7.51

Skynd dig at fjerne din stinkende storkenæb fra haven inden den får blomster. Det er det værste ukrudt og den lugter infamt. Får den lov til at så sig selv, for du nok at gøre med at fjerne den inden den er overalt. Se Birgit Husteds bog om samme. Det burde forbydes at sælge den som staude.

Nyt svar til emnet »Stinkende Storkenæb«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Stinkende Storkenæb

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider