Forum

Geranium Orion er afblomstret.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne L., 17. juli 2018 kl. 7.48

Jeg plantede geranium orion i foråret. De voksede fantastisk, og jeg havde hurtigt et smukt bed med store, flotte planter. Denne type geranium kan jo blomstre til november, men mine er nu helt afblomstret. Det er sket i den sidste uge. Er der nogen, der ved, om
jeg kan få gang i blomstringen igen, f.eks. ved at klippe dem ned? Og hvis jeg skal gøre det, hvor meget skal jeg klippe?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 17. juli 2018 kl. 11.47

Når der er kommet nedbør, nok til at jorden bliver ordentlig fugtig, vil de sikkert live op igen.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne L., 17. juli 2018 kl. 14.26

Ok. Tak for svar. Skal de klippes ned for at få gang i blomstringen igen?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 18. juli 2018 kl. 0.09

Jeg ville vente på regnen- og så klippe. Som det er nu, vil nedklipning bare øge planternes fordampning. Havde det været et normalt år, ville jeg have sagt: Kør dem over med plænetæskeren på højt skær.

Men altså ikke i år!

Mvh
Tine

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 18. juli 2018 kl. 8.16

@M. Laflor
Det er altid vigtigt, at klippe blomsterne af når de er visnet, så planten ikke går igang med frødannelse (med mindre man ønsker frødannelsen ;).
Det giver oftest genblomstring og gør under alle omstændigheder planten kraftigere.

Nyt svar til emnet »Geranium Orion er afblomstret.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Geranium Orion er afblomstret.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider