Forum

Hvilke blomster blomstrer igen?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 19. juli 2018 kl. 16.04

På grund af varme og tørke er mange af mine blomster i haven allerede afblomstret langt ofår tid. Jeg går derfor og klipper de afblomstrede blomster ned i håbet om, at de vil sætte nye blomster. Jeg er bekymret for, at min have bliver til en ørken for bier, sommerfugle og andre insekter, hvis alle blomsterne forsvinder.

Men måske der er en herinde, som kan hjælpe med, hvilke blomster, som blomstrer igen, hvis man beskærer dem efter blomstring.

Jeg har følgende, som er afblomstret:
- Moskutkatost
- sommerfuglebusk (snart afblomstret)
- Honningurt
- Perikum
- Oregano

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 20. juli 2018 kl. 10.27

1. Mange planter har en andenblomstring i sensommeren (normalt september).
2. Planter vil altid have godt af at få fjernet blomsterstandene, så de ikke skal lave frø.
3. Honningurt vil jeg så igen, sammen med andre grøntgødningsplanter.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 20. juli 2018 kl. 12.32

Hej Bo G

Bare lige et tip om valg af grøntgødningsplanter til såning i højssommeren: Boghvede - og honningurt som Lars Holt nævner! - er meget hurtigt i vækst og sætter hurtigt blomster.
Men for at opnå blomstring i denne vækstsæson, skal du igang indenfor de kommende to uger - min erfaring er såning i første uge i august kan gå an, hvis der ønskes blomstring.

Venlig hilsen
Lone

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 20. juli 2018 kl. 13.01

Jeg har sået i dag, og er ikke færdig endnu.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 20. juli 2018 kl. 17.17

Sommerfuglebusk sætter nye blomster, når man løbende fjerner de visne blomster/frøstande.

Nyt svar til emnet »Hvilke blomster blomstrer igen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilke blomster blomstrer igen?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider