Forum

Gingobiloba/ tæmpeltræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karina, 28. april 2005 kl. 22.15

Hejsa vi har et tæmpeltræ i haven, det er meget stort, det siges at det er godt for mange ting. er der nogle som ved om man kan bruge bladene eller noget, måske til the. jeg har kikket rundt på nettet men intet fundet, håber der er en som ved noget. på forhånd tak

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 29. april 2005 kl. 21.32

Bladene skulle indeholde stoffer til forbedring af hukommelsen, men også giftstoffer,så køb hellere det, du skal bruge, i helsekostforretninger.

Hilsen Anne Marie Lund Pedersen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mariann, 31. marts 2009 kl. 13.49

Hej!

Sidste år plantede jeg to Gingobilobaer i min have. De er omkring 80 cm lange og spinkle, og havde næsten intet rodnet ved plantningen og bliver derfor støttet af tre pinde.

Vil det være en god idé at beskære dem, så de ikke bliver så ranglede og i så fald, hvornår må det gøres?

Venlig hilsen
Mariann

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 1. april 2009 kl. 8.22

Det vil være synd at beskære toppen på dette nåletræ, da det så måske ikke vil fortsætte som træ.

Vent og se om det ikke vil vokse i tykkelse den første sommer.

Det plejer de at gøre,hvis de får lys nok. Lad støttepindene stå et år endnu løst tilbundne.

Anne Marie

Nyt svar til emnet »Gingobiloba/ tæmpeltræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Gingobiloba/ tæmpeltræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider