Forum

Budleya i krukke, klippet og nippet ofte

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2018 kl. 14.34

Jeg ville gerne have min Budleya i krukke til at vokse ud af krukken som en buket. Der er 2. År jeg har den i krukken og jeg har nippet og klippet mange gange. Den skal nok blive flot næste år.
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 3. september 2018 kl. 17.53

Den kunne sikkert også blive flot midt på græsplænen. Men, hvis du stiller den ned i en høj urtepotteskjuler, er den så ikke allerede, som du vil have den.?

Jeg har klippet nogle visne blomster af, før de begyndte at blive til frø, fordi jeg håber, at det vil få busken til at sætte flere og mere næringsrige blomster end ellers.
Men jeg ved ikke, om det var klogt eller dumt gjort, eller om der findes en særlig god teknik til det. Måske en erfaren nipper har et tip.?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. september 2018 kl. 23.07

At plante enkelte buske i græsplænen kan være pænt, men enkeltvis er det besværligt og det passer sig ikke i mn have, hvor det hele er mere kompakt. Jeg har et enkelt stort rundt bed i græsplænen. Det var vores bålplads og afbrænding af stikkende grene. Nu er der kun blågrønne hosta efter at anisisoperne i midten gik til sidste vinter. Enkelte selvsåede planter har dog overlevet.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Budleya i krukke, klippet og nippet ofte«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Budleya i krukke, klippet og nippet ofte

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider