Skrevet af: Bobby T., 7. september 2018 kl. 12.01
Hej,
Har forsøgt at finde svar i forum men uden held, så derfor forsøger jeg med et indlæg ;-)
Mod bagboen har vi en høj og fin ligusterhæk. Bagboens grund ligger ca 30cm højere end vores på den anden side af hækken. Så hækken står altså på en "skråning".
Da vores grund er præget af flere niveauer, vil vi gerne have fyldt en stor den af grunden op med jord og have sået græs. Men det vil så betyde, at hækken vil blive dækket med ca 40cm jord på vores side.
Der vil selvfølgelig skulle laves en skråning ned mod bagboen, men noget af den nederste del af hækken vil blive dækket af jord.
Er det et problem for hækken? Vi er selvfølgelig på ingen måde interesseret i at skade den fine hæk
....
PFT for input.
Skrevet af: James F., 7. september 2018 kl. 13.19
Jeg tror, at der er gode chancer for at hækken klarer sig, - med mindre den er helt anderledes i sine behov end mit ca. 60 år gl. egetræ, syren og uægte jasmin.!?
Jeg fik lavet en 2m. høj jordvold mod naboen for ca. 15 år siden og det betød, at der blev lagt ca. ½-1m. jord tæt på planterne. At det fint lykkedes, skyldes nok, at det kun var ½ af planternes rødder det blev belastet af volden.
Skrevet af: Lars Holt, 7. september 2018 kl. 17.28
Jeg formoder, at det er en fælles hæk i skellet.
Den må du ikke dække til. Du skal lave en skråning ned til hækken, så den ikke tager skade.
Skrevet af: Henry G., 8. september 2018 kl. 0.18
Hej Bobby du kan godt fylde jorden op i samme højde som naboens, brug helst en porøs jord til at fylde ind mellem grenene i hækken, og giv derefter hækken en omgang vand så jorden falder godt rundt om grenene, i løbet af næste år vil der være dannet nye rødder på de tildækkede grene. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.