Forum

Roser: White New Dawn vs. Iceberg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 11. oktober 2018 kl. 12.56

Jeg vil plante en hvid slyngrose. White New Dawn har jeg i forvejen, den er smuk, men blomstrer hos mig kun en gang. Jeg overvejer rosen Iceberg i stedet. Den er vist mere tilbøjelig til at blomstre sent på sommeren, men den skal, så vidt jeg kan se, vinterdækkes. Hvordan vinterdækker man den bedst, når den er plantet på en obelisk?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 13. oktober 2018 kl. 16.03

Hej Bente det er vanskeligt at rådgive om, hvordan man kan beskytte f.eks. en roses rødder mod frost, når den er plantet i en beholder måske ½ over jorden. Sæt et billede ind af denne Obelisk det vil hjælpe. Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 15. oktober 2018 kl. 14.15

Hej, rosen skal ikke plantes i en beholder men direkte i jorden. Obelisken er udelukkende til opbinding.

Mvh. Bente

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 16. oktober 2018 kl. 11.41

Hej Bente når du planter din nye rose vil det være en god idé at sætte den så dybt at podestedet er mindst 10 cm under jordoverfladen, det modvirker evnt. vildskud og der vil altid være et par "øjne" der kan bryde når toppen har det dårligt (frost). Vinterdækning kan udføres ved at man fylder et lag på 10 - 15 cm visne blade rundt om planten og stikker et par stedsegrønne grene på ca 40 - 50 cm ind mellem på det nederste stykke. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Roser: White New Dawn vs. Iceberg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Roser: White New Dawn vs. Iceberg

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider