Forum

Hvilken type fyrretræ er dette?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 6. januar 2019 kl. 23.32

Kan nogle hjælpe mig her og svare mig på hvilken type/sort fyrretræ dette her er?
På forhånd tak :-)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 6. januar 2019 kl. 23.33

Billede 2:

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. januar 2019 kl. 7.32

På nålenes længde (korte) vil jeg mene, at det er skovfyr, selv om den plejer at være lidt mere blå.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 7. januar 2019 kl. 7.39

Hej Lise D

Det er ikke til at sige ud fra billedmaterialet....

For at komme lidt tættere på sorts-bestemmelse kan du tælle nåle i hvert lille "knippe" - antallet varierer fra sort til sort men ikke indenfor sorten.
Fx har Bjergfyr, Klitfyr og Skovfyr og østrigsk fyr 2 nåle i knippet, mens fx Penselfyr og Rævehalefyr har 5 nåle i knippet. Der findes også sorter med 3 nåle.

En anden måde at finde ud af sorten er at kigge sig lidt omkring og finde voksne eksemplarer der gror i nærheden - billedet tyder på frøformering ved selvsåning, måske med hjælp fra fugle / pattedyr.

Det er også en mulighed at lægge billedmateriale sammen med optælling af nåle ind på www.fugleognatur.dk - der sidder kyndige folk klar til at komme med kvalificerede bud.

Venlig hilsen
Lone

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 8. januar 2019 kl. 20.17

Med den nålefarve og tilvækst vil jeg mene det er Klitfyr.
Anne Marie

Nyt svar til emnet »Hvilken type fyrretræ er dette?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilken type fyrretræ er dette?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider