Forum

Planter til at dække stammer og krat?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Uffe Steenberg, 26. februar 2019 kl. 20.11

Jeg har et skel i baghaven med et rod af gamle, nedskårne mirabelle-træer og lignende..stammerne skal ikke fjernes, men jeg ville gerne skjule dem og lukke det lidt mere af og gøre det ensartet... overvejer at sætte efeu/vedbend til at kravle op og dække, men er der andre planter jeg kunne bruge?? Gerne noget der også dækker i vinterperioden... er rådhusvin en mulighed eller kan de ikke lukke hullerne??

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. februar 2019 kl. 20.45

Humle er også en mulighed også selvom den visner ned om vinteren. Den er nem at rodstiklinge formere.

Ellers er en plante som kaprifolie også en mulighed, da den tiltrækker en masse natsværmerer.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 26. februar 2019 kl. 22.24

Det var dog enormt flotte stammer. Er det ikke synd at skjule dem?

Jeg forstår godt, at du vil have noget til at fylde ud. Hvad med fjeldribs eller en lav spirea? Eller noget helt andet, men lavt.
Og så masser af forårsblomster i bunden.

Træerne er stynet, og det skal nok holdes vedlige, hvis de ikke skal blive højere. Så er klatreplanter måske ikke lige sagen?

Nyt svar til emnet »Planter til at dække stammer og krat?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Planter til at dække stammer og krat?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider