Forum

Vinplante Souvenier

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Robena Robena, 15. marts 2019 kl. 20.54

Hej alle
Har brug for jeres råd - hvornår skal jeg plante min vinplanter ud?
Jeg har købt 2 vinplanter Souvenier fra Bilka online.
De kom som en plante og ca. 140 cm høje. De står er inde i lejligheden og har gjort det siden midt januar, jeg ikke tør at plante på friland endnu pga. frost risiko. Planterne er vokset en del og der er kommet masser af klaser.

Kan I fortælle hvornår det er bedst at plante dem ud?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 15. marts 2019 kl. 21.11

Souvenir druen kaldes også for daddeldrue. Blå aflange, som en dadel, druer med en fin krydret sød smag, men uden meget væde. Den er moden fra midten af september.
Kan tåle frost ned til -18 C, så den kan sættes på friland, men det er ikke altid planterne ved det. Vent en måned endnu med udplantningen.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Robena Robena, 15. marts 2019 kl. 21.26

Tusind tak for svar Mogens. De er stadig i små potter som de kom, tror du de kan klare 1 måned endnu?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. marts 2019 kl. 22.42

Hvis de har stået inde i varm tør stueluft , i 2 mdr så er de nok gået ud , men vent til vineksperterne her svarer dig , før du smider dem ud .................

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. marts 2019 kl. 22.36

De skal pottes om nu, men da de formodentlig er begyndt at skyde, skal de holdes inde til midten af maj, når bønnerne skal sås!
Du skal fjerne alle klaser, ellers dør planterne.
Vinplanter skal have en god blivende rod, før de må bære frugt (det tager tre år).

Nyt svar til emnet »Vinplante Souvenier«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Vinplante Souvenier

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider