Skrevet af: M S., 7. april 2019 kl. 9.29
Hej
Jeg har nogle rhododendron busk som ikke ser for godt ud de er meget tynde og hænger ofte med bladene.
Buskene har indtil for to år siden stået inde bag et buskads som nu er ryddet så mine rododendron kan få en lys og luft. Jeg vil gerne have nogle store flotte og tætte rhododendron buske Men lige nu går det ikke så godt de hænger op det med bladene og ser meget tynde ud
Jeg håber at der er nogle herinde som kan give nogle gode råd til hvordan jeg får rhododendron til at trives?

Skrevet af: Mogens; E., 7. april 2019 kl. 17.46
Et nærbilled af en gren eller busk, ville hjælpe gevaldigt.

Skrevet af: Lars Holt, 7. april 2019 kl. 18.35
De mangler mikronæringsstoffer, og måske vand, efter hvad jeg kan se.
Skrevet af: M S., 7. april 2019 kl. 19.09
Jeg anvender normaltvis følgende gødning men jeg har ikke forstand på om den indeholder mikronæringsstoffer?
www.jemogfix.dk/groenne-fingre-rhododendron/2182/9040300/?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1243160&gclid=CjwKCAjwv6blBRBzEiwAihbM-emehu2uIVDM0z473XjnGyrbTaxfRhcQVtVx3bMnMguRDNaSS9kxChoC2FAQAvD_BwE
Hvordan vil du foreslå at jeg kan tilføre mikro næringsstoffer på den rigtige måde?

Skrevet af: Mogens; E., 7. april 2019 kl. 21.03
De ser nu ikke så sølle ud, efter at have været begravet bag et buskas. Tålmodighed, de skal nok blive pæne igen efter et par år mere. Kun lidt Rodo gødning en gang årligt, lige efter blomstring.
Alternativ kan du skære dem ned til halv højde lige efter blomstring. Det ser forfærdeligt ud. Men 2-3 år efter er de tætte og flotte.
Sidste års tørre sommer har været hård for mange surbundsplanter.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.