Forum

Kan et kraftigt haglvejr gøre skade på blomsterne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anette Rasmussen, 12. maj 2005 kl. 21.28

Vi har fået plantet alle vores krukker med de dejligste sommerblomster, det er f.eks pelergonia – spanske margeritter – kant lobelia. så for ca 4 dage siden fik vi et meget kraftigt haglvejr og næste dag var alle bladene på blomsterne i krukkerne og endda de løgplanter der er i haven hvid plettet som gik igennem bladet og nogle af bladene meget hullet.det ligner kalk men kan bare ikke fjernes, da det går lige igennem. kan det være vejret der har gjort det?, for der er ikke et eneste dyr at se.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. maj 2005 kl. 13.44

Det er helt sikkert haglskade. Du kan her se skaderne efter et haglvejr i min have først i juli:

www.havenyt.dk/aaret_rundt/karnas_have/2004/juli/98.html

Jeg kan så lige fortælle, at blade og æbler ikke tog mere skade, end du ser. Det blev brune kanter på bladene og æblerne fik forkorkede småhuller i skrællen, men de sidste af æblerne med disse skader, holdt sig helt til marts måned, så det er kosmetiske skader.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Conny, 22. oktober 2006 kl. 20.14

Jeg vil meget gerne vide, om Spansk Margerit er en flerårig plante. Dette år er vore planter blevet utroligt store og smukke. Kunne vi få dem frem igen næste år, ville vi være glade. De blomstrer nu for anden gang i år, og står bare så flot er ult. oktober.

Nyt svar til emnet »Kan et kraftigt haglvejr gøre skade på blomsterne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kan et kraftigt haglvejr gøre skade på blomsterne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider