Forum

Hvad kan det være?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stina H., 26. maj 2019 kl. 13.29

Jeg søger hjælp til disse tre planter:

Den høje til venstre skulle være en orchidé, men jeg synes ikke det ligner, jeg synes faktisk mere de flade blade minder om gladiolus, men måske tager jeg fejl?

Øverst til højre er hidtil ukendte ukendte frø, de lidt ovale blade ligner ikke noget jeg har set før.

Den nederst til højre skulle være iris, men igen, jeg har aldrig set en iris med de forskellige små blade, og slet ikke de takkede næsten ahorn formede blade.

Kan nogen hjælpe med opklaringen?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 26. maj 2019 kl. 14.42

Mit bud på nr. 1 er en Iris. Synes den virker lidt fladtrykt, som iris kan være.
De sidste to er svære at se. Mit bud på den sidste er heuchera. Muligvis lime marmelade.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 26. maj 2019 kl. 19.29

Nr. 1 kunne måske godt være en orkidé med form som Miltonia eller Miltoniopsis ... der er vist flere, der ligner.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 26. maj 2019 kl. 22.09

Hej Stina den grønne ligner den Orkide vi har, den får hvide blomster, den øverste t.h. kender jeg ikke efter det nuværende foto, men plant dem om snarest da én af planterne synes at have begyndende "sort fod" (sygdom). Henry G.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 27. maj 2019 kl. 6.44

Jeg holder stadig på iris germanica. Passer også med årstiden.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stina H., 27. maj 2019 kl. 9.05

Jeg skal måske lige uddybe:

De høje "orchidéer" er frø plantet sidste år som så har stået inde i mine vindueskarme et års tid nu- jeg kan se lidt af den enes rødder: lang tynd tråd, slet ikke som de normalt kraftige orchidé rødder.

De to andre er frø plantet her i foråret.

OG, jeg laver alt i små bionedbrydelige poser, så det er det hvide, der ses på billederne.

Nyt svar til emnet »Hvad kan det være?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvad kan det være?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider