Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. juni 2019 kl. 8.58
Jeg har en del Anthony Waterer plantet som enkeltbuske i grupper.
Jeg har tidligere klippet dem ned til 30 cm over jorden om foråret og 1 gang mere, ca 50-60 cm efter blomstring, hvorpå de blomstrede igen.
Dette forår klippede jeg slet ikke ned, med det resultat at der nu er høje buske med spinkle overhængende grene og blomsterne har meldug. Der er en del nye skud fra roden.
Da det hele var blevet et virvar med angreb af meldug, gjorde jeg kort proces i går og klippede alt ned til 30 cm over jorden. Burde jeg klippe længere ned?
Buskene står i klynger sammen med perikon Goldteppich og Hypericon Hidcote, som også burde være klippet ned i foråret. De har dog stivere stængler, så jeg har fredet dem lige nu, men de skal klippes tilbage i foråret.
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 18. juni 2019 kl. 21.49
Jeg behandler mine Anthony Water som hækplanter og klipper dem ned i halv højde hvert år.
Den til højre for trappen skal klippes ned i morgen.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. juni 2019 kl. 23.38
@Mogens E.
Ok, så er det jo fint nok at jeg har klippet mine spiræa ned i dag.
Hvis jeg havde tænkt mig om i foråret burde jeg have set at planten forgrener sig fra et punkt og når jeg så klipper ovenover forgreningspunktet kommer der en ny forgrening og grenene bliver meget spinkle og kommer til at hænge udover med de tunge blomster. det ville have været nemmere at klippe ned om foråret før der var grønt og blomster. Klipper du altid ned efter blomstring?
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.