Skrevet af: Rasmus Jensen, 30. juni 2019 kl. 9.52
Vi har en stor trælignende klatreplante på en af vores gitterhegn til terrassen - mit bedste bud er, at det er en form for pil, kan nogen be- eller afkræfte?
Mit andet spørgsmål er, hvornår denne bør beskæres? Den skal gerne have nogle af de store grene af, så den kan tæmmes igen. Sidste år gjorde jeg det med en hækklipper her i juni, og den er vokset helt vanvittigt igen i år.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. juni 2019 kl. 10.50
Ja, det er pil og pil gror som udgangspunkt helt vanvittigt. Det er derfor man planter en bestemt sort pil til biobrændsel.
Hvis sådan en forstyrrede mig, ville jeg være ret ligeglad med, hvornår den blev klippet, -den er næsten umulig at slå ihjel.
Der sker ikke noget ved at stævne den nu (save af ved basis) bortset fra, at den så efterlader en bar plet i din hæk.
Fordelen ved at stævne er, at den så vil sende en mængde lange nye grene op, som er nemmere at håndtere med en saks.
Bortset fra det, så er det meget nemmere at se, hvad man laver når man skærer sådan noget ned, når der ikke er blade på.
Skrevet af: Lars Holt, 30. juni 2019 kl. 12.36
Overvej, om den ikke skal helt væk.
Pil hører normalt ikke til blandt prydplanter.
Men pil er overlevelsesorienteret, så roden skal sikkert også helt eller delvist op.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.