Skrevet af: Mette Lund, 2. juli 2019 kl. 7.02
Jeg prøver igen: Er der nogen der har erfaring med alpine planter i krukker? Hvordan gør man? Jeg har set det gjort i granittrug, men der skal vel være dræn i bunden? Skal der bare fyldes op med granitskærver og så lidt jord omkring planternes rødder eller skal er andet i?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2019 kl. 9.20
Hvilke planter mener du med alpine planter? Hver plante har specielle krav. Der er jo forskel på voksestederne også for alpine planter.
Jeg har Edelweiss sammen med Heuchera Purple i krukker og bede.
Ingeborg
Skrevet af: Freya Grossmann, 2. juli 2019 kl. 9.27
Der findes en interesseforening specielt for for alpine planter. Måske kan du finde den på Facebook?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2019 kl. 9.55
tak Freya.
Jeg har googlet foreningen og det er virkelig mange flotte planter og deres livsvilkår er ret så forskellige.
Hvis Islands Lupiner tæller med til de alpine planter, er udvalget af alpine planter meget stort og planternes højde meget varierende. Igen kommer valget til at afhænge af krukkens/trugets placering i forhold til lys og skygge.
Ingeborg
Skrevet af: Svend Høst, 2. juli 2019 kl. 10.03
Det er sukkulenter som vi nok bedst kender som stenhøjsplanter , de er hårdføre og kan tåle tørke , hvis du vil dyrke i krukker , som er usædvanlig , er en god drænende jord nødvindig , grus blandet jord med leca ærter i kan vel nok bruges.
Prøv at google alpine planter.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.