Forum

Solcelle springvand til 249 kr.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. juli 2019 kl. 22.52

Hej - Jeg var så letsindig at købe ovennævnte - og opdagede først for sent at varen kom fra Kina, så jeg havde bange anelser om hvorvidt det blev dobbelt så dyrt med told, moms og toldklareringsgebyr på 165 kr. I så fald ville jeg have nægtet modtagelsen.
Nu er springvandet ankommet, og det kom fra Luxembourg. Det virker fint. Jeg har afprøvet det i mit fuglebad, som er 35 cm Ø, men det er ikke dybt nok. Selve pumpehuset under solcellerne har nogle sugekopper, så jeg satte det på en rund marmorplade da det viste sig at pladen med solcellerne flød rundt på vandet afhængig af vindretningen - og så var vandet hurtigt forsvundet ud over alle breder. Det hjalp med den runde tunge marmorplade. Alligevel tror jeg at fuglebadet er lige lille nok - ikke dybt nok.
Springvandet har ingen batterier, som andre solcelleting, så det går i gang når det får sollys. Når der er fuld knald på solen sprinkler det i fine 40-50 cm høje stråler. Er der ikke knald på solen, sprinkler det stødvist ca hvert sekund. Der er forskellige dyser med, som man kan vælge imellem. Det er fint til prisen og man lover 1000 driftstimer. Pumpen kan renses.
Jeg ville nu ikke købe der hvor det kommer fra Kina, men samme fås til samme pris her i DK. Måske havde jeg valgt modellen med en gummikant, som skal illudere et åkandeblad.
Når der ikke er noget tungt under cellerne for at holde springvandet i midten, rammer vandet pladen uens og får pladen til at vippe.
Ellers er jeg i færd med at finde en anden løsning end fuglebadet. Der var ikke knald på solen da jeg tog billedet.
Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 30. juli 2019 kl. 23.18

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 31. juli 2019 kl. 12.06

@Ingeborg Hansen

1000 ustyrlige driftstimer for 249 kr, det er ikke så meget.
Får du provision for at reklamere for sådan noget råstofforbrugende pyntegejl, som hurtigt bliver til teknisk besværligt affald.? ;-)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2019 kl. 18.56

@Jacob B
3) Du skal holde en god tone og have respekt for, at man kan have forskellige holdninger til havedyrkning.
Ingeborg

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2019 kl. 19.02

@F.Christensen
De tekniske specifikationer er:
7 V 1,4 W - 160 liter i timen. Vandhøjde 30-50 cm afhængig af hvilken af de 6 dyser man bruger.
Fuglene er iøvrigt vældig imponerede.
Vandplaskeriet tager en lille smule af støjen fra motorvejen, men det har også været ret vindstille i de par dage det har virket. Ret beroligende at se på, men det er vand jo altid.
Ingeborg

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. august 2019 kl. 0.02

Det kunne slet ikke gå med springvandet i fuglebadet, som var alt for lille, så det blev hurtigt tømt for vand. Jeg havde mange overvejelser før jeg fandt på en rimelig løsning.
strikingeshave.blogspot.com/2019/08/solcelle-springvand.html
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Solcelle springvand til 249 kr.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Solcelle springvand til 249 kr.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider