Skrevet af: Tine Horsum, 31. juli 2019 kl. 16.59
Jeg har købt to: En "Black Knight" og en "Pink Delight".
Den sorte ridder har flere stammer og mange (små )blomster, så den lægger sig kælent til siden, skal jeg mon binde den op?
Den lyserøde har pt en eneste (men kæmpestor) blomsterdusk, den lægger sig dog ikke.
MEN: Her er simpelthen så tørt, at de skal vandes mindst en gang om ugen, ellers bliver de meget hurtigt meget hældørede. Jeg giver hver plante 10 l med hvergangsgødning (flydende), og jeg vil stoppe med gødning nu her pr august, da jeg har forstået, at man så ikke længere bør gøde prydbuske.
De står stik syd i et efterhånden meget fhv højbed, men jeg har gravet ned i 1½ spadestiksdybde, og løsnet jorden i yderligere 1 grebstiksdybde, og det er testet med at 10 l vand forsvandt ud af plantehullet rimeligt hurtigt før plantning. Men måske er der så drænet for godt?!
De er plantet ud i den højde de havde i potten.
Højbedet er et L* bed, da alle mulige slags kabler ligger i det, og senest nu vores fiber. Så man kan ikke rigtigt grave i det- eller lave det højere.
Iøvrigt- har vi det næsten lige så tørt som sidste år. Så når DMI varsler lyn/torden og regn: Får vi fem dråber og et bulder i det fjerne- hvis vi får noget. :-P
Mvh
Tine
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2019 kl. 19.41
@ Tine, der er vist håb forude med hensyn til regnen. Vi har fået så hatten passer på Fredericiakanten for nogle timer siden. Tænk at man kan blive så glad for regn! Jeg håber at den kommer til Nordfyn også, så snart du har fået sat et par pinde ved din Budleya og givet den anden dusk en støttebindets også. Den bliver ret tung af en omgang regn.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.