Forum

Japanske kirsebær træer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Pedersen, 25. august 2019 kl. 8.29

Hej
Jeg har et par spørgsmål til jer som jeg håber i kan svare på

Hvornår på året er det bedst og plante 6 til 7 japanske kirsebær træer her vor jeg bor i småland Sverige
Og er det et problem at der lige er fældet 4 store birke træer de er
rodfræset

Mvh Jørgen Pedersen

1 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. august 2019 kl. 8.51

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 25. august 2019 kl. 10.00

forudgående træfældning og rodfræsning er kun en fordel for etableringen af de nye træer, men fræs ikke efter plantningen.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Andersen, 26. august 2019 kl. 19.33

Der skal helst være rodfræst dybt 70-100 cm ned hvis du skal plante direkte oven på det gamle stød, og jeg vil anbefale at du planter forskudt således at du ikke planter lige oven i det gamle stød!
Ang. Plantning vil jeg sige at hvis det er små potte træer kan du roligt plante nu, så når rødderne at udvikle sig de næste par måneder inden kulden sætter ind, har du derimod tænkt dig at plante større træer leveret med klump ville jeg vente til en frostfri periode i november/december hvor træerne er i dvale og ikke har brug for vand!!

Planter du potte træer nu skal du huske at vande dem september måned med, 20-30 L afhængig af størrelsen på træet ca hver 9-10 dag!!

Større træer med klump ville jeg investere i treegater vandings poser og give dem en pose ca 56L en gang om ugen fra maj til og med september det første år og en pose 56 L hver 14 dag andet år!! Det er vigtigt ikke at vande for ofte da træets rødder så ikke vil søge dybt og bredt efter vand og du vil få et “curling” træ som kan få svært ved at klare sig når du stopper vandingen 3 år!

Alt muligt held og lykke med dine nye træer!!

Venligst Kasper

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Pedersen, 27. august 2019 kl. 0.05

1000 - 1000 tak for jeres svar i er guld värd

Nyt svar til emnet »Japanske kirsebær træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Japanske kirsebær træer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider