Forum

Dahlia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: A.M. Thomsen, 2. oktober 2019 kl. 6.00

Jeg har to smukke Dahlia i krukker i haven. Kan jeg stille dem til overvintring i drivhuset, som jeg gør med min oliven i krukke ?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 2. oktober 2019 kl. 8.01

De skal mig bekendt overvintres frostfrit, lige som yacón.
Yacón graver jeg op når toppen har fået lidt frost, og opbevarer hjerteskuddet i en spand med grus, som jeg stiller i kælderen.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 2. oktober 2019 kl. 8.32

Dahlia bør graves op inden nattefrost. Når det grønne er klippet af, er stænglerne hule inden i, og den vej kan frosten gå ned i knoldene.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Thomsen, 2. oktober 2019 kl. 20.55

Mange tak for jeres svar. Jeg må jo grave dem op og opbevare dem i kælderen :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 3. oktober 2019 kl. 0.13

Lad frosten tage toppen af dahliaerne og grav dem senere op. Ryst eller skyl så meget af jorden af, som du orker, skær toppen af og opbevar dem frostfrit og uden lys. Der skal være luft omkring knoldene.

Drivhuset er for koldt, men med en vintermåtte over kan de måske klare sig der lidt længere, før du behøver at tage dem ind.

Jo længere de bliver udendørs, jo mindre bøvl. Knoldene går til i frost, men det varer heldigvis noget, før frosten går i jorden. Krukker er dog sikkert mere følsomme-

Hvis de tørrer urimeligt meget ind, så giv dem en omgang med blomstersprøjten. (Måske bare 1 eller 2 gange i løbet af vinteren.)

Nyt svar til emnet »Dahlia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Dahlia

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider