Forum

Lade bøgehæk vokse frit

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 10. november 2019 kl. 15.02

Jeg har en 15 år gammel bøgehæk, i ca 2 m højde, indtil nu har jeg holdt den nede for ikke at miste udsigten, men er nok der hvor jeg overvejer om jeg skal lade den gro, da jeg ikke har meget læ i haven, hvordan vil en bøgehæk te sig hvis man lader den gro.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 10. november 2019 kl. 15.20

Hvis du lod den være og den fik lov til at vokse ville der med tiden stå en række træer med krone. Men køn tror jeg ikke at det vil blive. Her i kvarteret har jeg set en, der ikke har klippet sin bøgehæk i toppen i 2 til 4 år og her begynder der at komme en lille krone på.

Jeg ville nok hellere lade hækken vokse i toppen og klippe den løbende og så bygge hækken højere med tiden, men det er også begrænset hvor høj du vil have den.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 10. november 2019 kl. 15.54

Vigtigt at vide...

Hvis du lader den gro og fortryder så er den ikke lige sådan at klippe ned igen. Det skal gøres som beskrevet i denne artikel fra Havenyt www.havenyt.dk/spoergsmaal/buske_og_traeer/beskaering/2861.html

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 26. november 2019 kl. 17.31

En klippet bøgehæk giver et godt bundlæ, og det bliver ikke bedre af, at du lader hækken vokse, Johny. Men jeg har da set en bøghæk, som på et tidspunkt fik lov at vokse frit og blev til et flot, højt hegn. Men for at den skal forblive tæt i bunden, skal den fortsat klippes i siden så langt, som man kan nå, eller som man synes.

Nyt svar til emnet »Lade bøgehæk vokse frit«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Lade bøgehæk vokse frit

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider