Forum

Tempeltræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Suzette Meedom Thegler, 13. januar 2020 kl. 13.56

Hej gode folk, vi er i gang med en større ommøblering på vores grund, og i den forbindelse har jeg to relativt små tempeltræ som jeg gerne vil flytte. Der hvor de skal hen, kan de desværre ikke komme førend byggeriet er overstået om ca 1-1 ½ år. Spørgsmålet er om jeg kan sætte dem i hver deres veldrænede potte, og lade dem overvintre der til de kan komme i jorden? Venligst Suzette

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 13. januar 2020 kl. 15.36

Hvis du flytter træerne til et midlertidig sted i haven, så slipper du for at vande krukkerne igennem et år eller 2.
Jeg vil ikke sætte dem i potter, men 'You are the boss' :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. januar 2020 kl. 17.09

Det vigtigste er at du får ordentlig med rod med op når du flytter dem. Det er alfa og omega.
Når du potter dem skal du som James skriver jo gå og vande dem, men det skal nyplantede træer også, så vanding slipper du ikke for. Omvendt syntes jeg at det er nemmere at have dem i potter, men det er som sagt en smagssag. Er din jord til at arbejde med og pakker godt omkring rødderne er der ingen problemer og er dine potter for små så lider træerne mere end hvad godt er....

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Suzette Meedom Thegler, 20. januar 2020 kl. 10.47

Tak for jeres svar. det er da en overvejelse værd at se om jeg kan finde et spot hvor de kan bo midlertidigt, frem for krukker.
Hvis jeg vælger potter, hvor store skal de så være så træerne ikke lider?
Som jeg læser det er det ikke så vigtigt hvilken jord de står i, jeg har en ret sandet jord, og de har vel bedst af at stå i samme jord som de bliver plantet ud i, eller hvad tænker i?
Og hvornår er et beste at flytte dem, jeg synes at jeg læste at det er fint her om vinteren hvor de ikke er i vækst, hvad mener i om det? Venligst og tak :-)

Nyt svar til emnet »Tempeltræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tempeltræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider