Forum

Flere måneders blomster på een gang

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. marts 2020 kl. 18.20

Langs husets nordside blomstrer der vintergæk, krokus, påskeliljer og hyacinth siden 1. marts - og tidligere. Det tror jeg aldrig jeg har oplevet tidligere.
Nu bliver jeg snydt for en blomstring over længere tid, for der er jo ikke lige vejr til at nyde blomsterne nu.
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 12. marts 2020 kl. 17.29

Jeg har en tulipan der er ved at springe ud - godt nok en tidlig sort, men alligevel. Påskeliljerne i fuld flor. I år kan jeg plukke buket i haven til min fødselsdag - hvis de ikke er afblomstrede inden- kan ikke huske at jg nogensinde har haft udsprungne påskeliljer på dette tidspunkt. Og jeg fylder først år den 17.3. Det må gå galt ift insekterne. Synes ikke rigtig de er vågnet op endnu. Naboens lyng blomstrer og ikke een eneste humlebi. Plejer at være oversået med bier. Verden er af lave :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 12. marts 2020 kl. 17.30

Flot bed du har Ingeborg.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 12. marts 2020 kl. 22.05

Bierne tager næste blomstring, så vær ikke bekymret om det.
Det vi skal husker er, at der skal være blomster hele året, der kan give mad til bier og andre insekter.

I foråret, er der måske blomster, der blomstrer inden der er insekter, og om efteråret er der måske blomster, der blomstrer efter at insekterne er gået i vinterdvale.

Sørg for, at der er blomster til insekterne hele året!

Nyt svar til emnet »Flere måneders blomster på een gang«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Flere måneders blomster på een gang

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider