Forum

Græsafklip

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 13. marts 2020 kl. 7.22

Hej
er det en god ide af strø græsafklip fra plænen ud i et tyndt lag i staudebedet når jeg har slået græsset ?
det er bare en tanke
smil fra jes

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 13. marts 2020 kl. 7.34

Hej Jes Rehder

Det er en rigtig god idé at lægge græsafklip ud på jordoverfladen mellem stauderne.

Sten Porse's artikel "Brunt jorddække" ligger i arkivet her på Havenyt - brug søgefeltet øverst på siden her.
Artiklen giver rigtig mange gode argumenter for at du gennemfører din plan.

God arbejdslyst !

Venlig hilsen
Lone

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. marts 2020 kl. 9.53

En rigtig god måde at bruge græsafklip på. Jeg lægger det på alle mulige steder, hvor det ikke har mulighed for at flyve tilbage på uønskede steder i tilfælde af tørt vejr i lange perioder. Jeg har en stor græsplæne og meget afklip. Hvis jeg skulle skifte til robotklipper ville jeg mangle græsafklippet til afdækning langs hække osv.
Ingeborg

3 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 13. marts 2020 kl. 10.39

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. marts 2020 kl. 10.46

Jeg har ikke observeret snegle i mit græsafklip, som jeg lægger i et tykt lag.... der er jo masser af det i løbet af en sommer. Iøvrigt tror jeg at dræbersneglene har haft deres tid hos os, til trods for motorvejsskrænt og til dels brakliggende nabohaver. Vi har dog flere par pindsvin, som måske har elimineret snegleplagen
Ingeborg

5 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 13. marts 2020 kl. 12.39

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. marts 2020 kl. 13.19

Jeg har også vinbjergsnegle, men de er fredede i min have- måske også fordi jeg ingen køkkenhave har.
Ingeborg

7 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 13. marts 2020 kl. 14.42

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. marts 2020 kl. 8.28

Hvert forår inden staudespirene kommer for højt op, kører jeg med min Flymo (luftpude) slåmaskine, hen over stauderne. Det findeler alle de visne toppe og gøder samtidig jorden. Det er noget lettere end at gå med hæksaksen, og så rive det hele sammen.
En alm. motor klipper med bioklip, kan måske gøre det samme.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. marts 2020 kl. 8.35

Det kommer vel an på hvilke stauder man har? Kugletidsel, Sct Hansurt osv. kan jo ikke klippes ned med denne metode.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Græsafklip«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Græsafklip

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider