Forum

Stokroser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 21. marts 2020 kl. 16.49

Jeg har sået nogler stokroser i August , og de er kommet godt igennem vinteren i frostfrit vinterhave , de sidste par uger har de stået i uopvarmet drivhus , og de klarer åbenbart nattefrosten godt , spørgsmålet er , kan de plantes på friland nu et lunt solrigt sted , eller skal man vente et par uger ,

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. marts 2020 kl. 22.53

Hvis de har klaret lidt frost ville jeg ikke være betænkelig ved at plante dem ud, men de vil nok gå lidt i stå pga akklimatiseringen.
Nu ved jeg ikke hvor mange du har for ellers ville jeg nok plante halvdelen ud og så se tiden an. Vi ved endnu ikke om vi får lidt frost. Selv er jeg sluppet indtil nu, men de vare ikke længe før at frugttræerne blomstrer.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 21. marts 2020 kl. 23.26

Jeg prøver med nogle i morgen , det klør jo lidt i en fingerne med det dejlige solskinsvejr , men med let nattefrost ............

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicholas D., 22. marts 2020 kl. 16.12

Jeg har små stokroser fra sidste år stående i 0,5L potter uden for i gemmen hele vinteren. De gror ganske fint.
Du kan sagtens plante dem ud nu.

jeg har 100m stokroser og har fundet ud af det bedste tidspunkt at så frø er sensommer fra August og frem, dem der er sået før, bliver ikke større af den grund.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 22. marts 2020 kl. 18.49

Tak for det svar som jeg selv havde tænkt var nok det rigtige ..........

Nyt svar til emnet »Stokroser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Stokroser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider