Forum

Sæt planterne i et bur af kyllingetråd

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. marts 2020 kl. 19.11

Jeg har for nogle på siden gået gemalen til at lave nogle bure af kyllingetråd for at støtte stauder. Det virker fint, når man får dem sat før planterne går i vækst.
Særlig godt har korsettet omkring min Paniculata hortensie virket. Nu kan jeg styre de nye grene så de ikke lægger sig fladt på jorden. Planten beskæres næsten helt ind til stammen hvert forår.
Ingeborg

1 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 23. marts 2020 kl. 8.57

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 23. marts 2020 kl. 9.03

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. marts 2020 kl. 10.18

Ja tak. Vi havde en nabo som forlod sit hus i nattens mulm og mørke. Han havde sådan et hundehegn, som han havde fjernet og rullet ind på vores side af en kæmpe hasselhæk. Skidtet er der endnu, for der et en ret genstridig rulle.
Ingeborg

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. marts 2020 kl. 10.18

Ja tak. Vi havde en nabo som forlod sit hus i nattens mulm og mørke. Han havde sådan et hundehegn, som han havde fjernet og rullet ind på vores side af en kæmpe hasselhæk. Skidtet er der endnu, for der et en ret genstridig rulle.
Ingeborg

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. marts 2020 kl. 10.18

Ja tak. Vi havde en nabo som forlod sit hus i nattens mulm og mørke. Han havde sådan et hundehegn, som han havde fjernet og rullet ind på vores side af en kæmpe hasselhæk. Skidtet er der endnu, for der et en ret genstridig rulle.
Ingeborg

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. marts 2020 kl. 13.15

Jeg undskylder, ved ikke lige hvad der skete, men vi havde kun 1 nabo af den nævnte slags :-)
Ingeborg

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 24. marts 2020 kl. 0.19

Jeg havde på et tidspunkt sådan noget "tennisbane"- trådhegn, som jeg var ved at pille ned, og så lå i en stor rulle på min matrikel, da det skulle skæres ned. Så fik jeg en ny nabo, og det hegn er ikke set siden! ;-)

Hvilket passede mig glimragende, da det var besværligt for mig at løfte/få kørt væk.

Jeg ville nu hellere vælge sådan noget grønt/varmforzinket fra Harald Skrald, kyllingetråd er ikke så solidt. Og det grønne er pænenere/mere usynligt. Man skal så godt nok kunne bruge en bindetang- men det er ret stabilt, og kan fås i flere højder.

Men hver sin smag! Ideen er da god, den vil jeg huske! Tak. :-)

Mvh
Tine

8 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. marts 2020 kl. 0.50

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. marts 2020 kl. 8.18

Det er rigtigt, at sort er at foretrække, men jeg havde en rulle kyllingetråd fra dengang jeg lavede store kugler beviklet med LED LYS TIL JULEPYNT. Når alt er grønt, ses kyllingenettet ikke.
Ingeborg

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sus L., 24. marts 2020 kl. 17.06

Ingeborg, hvordan lavede du de julelyskugler - det lyder spændende men jeg kan ikke helt se det for mig og jeg kan ikke rigtig google mig frem til noget brugbart...?

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. marts 2020 kl. 22.28

På YouTube brugte jeg denne video
Desværre kunne jeg ikke kopiere selve adressen, men google teksten

0:50 / 14:08
DIY: How To Make Giant Lighted Balls
Ingeborg

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sus L., 25. marts 2020 kl. 20.45

Ingeborg - tusind tak, den idé vil jeg gemme.

Nyt svar til emnet »Sæt planterne i et bur af kyllingetråd«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sæt planterne i et bur af kyllingetråd

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider